Založit webové stránky nebo eShop
 

vozidla kolejova

Tak jsem si udělal radost a koupil jsem si Ložiska od Pehy. Kdo je nezná, jsou to mosazná pouzdýrka kterýma se opravují uložení náprav u starších vagónů. Já jsem si objednal 20ks. Jako první vhodné vozidlo na přeložiskování jsem zvolil řady Es. A teď již k postupu.: Původní kolečka jsem vyjmul a do původního uložení v plastu jsem vyvrtal otvor na ložiska. Vrtal jsem vrtáky které jsem objednal s ložisky. Jsou upraveny tak, aby při vrtání nebyla provtána maketa ložiskového domku. Po odvrtání jsem do otvoru kápnul vteřiňák (použil jsem DUALEP), usadil ložisko a jemně vpasoval do domku. namísto původních koleček přišly nová soustružená průměru 6,2 (o něco větší aby odpovídaly skutečnému průměru). Co dodat, vzhledově jsou nová dvoukolí mnohem lepší, a co do jízdních vlastností je to nesrovnatelné. Další ložiska jsem použil na Cladící vozy řady Lp, a s výsledky jsem nadmíru spokojen.

   

_________________________________________________________________________________________________________________

Jelikož mám rád česká vozidla a české lokomotivy, rozhodl jsem se že si také jednu lokomotivu postavím. Po určité době rozvah jsem se rozhodl pro Bertu.  stavba započala 27.1.2008 kdy jsem si koupil odlitek kastle od p.Čiže. Ještě téhož ečera jsem udělal hrubé opracování. Další týden jsem zapilovával okna, vypiloval horní větrací plechy a nahradil je vlastními (abych měl průhled kastlí) a horní větrací otvory, vyřezal komín(navrtal jsem a poté lupenkovou pilkou začišťoval) a hrubě obrousil v místě kde bude kastle sedět na podvozku. Poté přišel na řadu nátěl. Použil jsem barvy Agama(N30M a J2M), vzor nátěru je bývalá T478.1007 (stejný nátěr jako u 749 008-9). Nátěr jsem nechal 4hodiny zaschnout a poté jsem aplikoval patinátory a to Agama rez, světlá rez a prach, na střechu jsem použil saze z komína :-). Po kompletním zaschnutí (cca 12hodin) jsem dodal síťky na větráky a provedl první zkušební fotojízdy ještě na podvozku z německé 118 059-5.  Také jsem začal s přepracováním podvozků a rámu. V rámu jsem odfrézoval kus "vany" a nahradil to maskou vzduchových válců, nádrže na naftu a na baterie, a celek natřel černošedou Agamou. Z podvozků jsem oddělil staré masky a nahradil je novými, odřezal plastové nárazníky a nahradil je soustruženýmy, vyvrtal světla, jako světlomety jsem použil tenký svět.lanko(je v takovej čínskejch kitičkách, vějířích) a do prostoru nad spřáhlem jsem umístil SMD leddiodu kterou jsem následně zhora zaplácnul epoxidem. Po té přišlo na řadu osklení, použil jsem staré obaly od CD. Po té co fírovi už nefoukalo na pult :-) přišlo na řadu otabulkování. Použol jsem obtisky, a protože to nebylo ono, tak čísla a čsd a čkd znaky jsem nahradil leptanými. Dodělal jsem rudou hvězdu na čelo(nejprve obtisk, poté lept), stěrače, a madla. Poté ještě jedno dopatinování a mašinka byla hotová :-). Po pár měsících se opět vrátila do čkd Liborovo na můj stůl :-D na promazání ložisek a očistu přenosových plechů. Při té příležitosti došlo k dosazení dálkových reflektorů.

      

TOPlist